Spitalul Clinic de Recuperare Medicală Băile Felix

Primum nil nocere. Salus aegroti suprema lex.

© 2007-2022 Ing. Petre Cevei

Pacient - drepturi, obligații, condiții externare

- educatie sanitara si preventie

Arrow: Pentagon: Revenire la pagina 
principală
Deschideti formularul de sesizare al pacientului.

INSTRUCTIUNI DE UTILIZARE A FORMULARULUI / CHESTIONARULUI ONLINE

¨ Pentru a ne transmite mesajul cu privire la experienta dumneavoastra pe perioada cat ati fost internat(a) in spitalul nostru faceti clic pe link-urile de mai jos (“Deschideti formularul de sesizare”) sau (“Deschideti chestionarul de feedback (satisfactie)”)

¨ Dupa completarea formularului, respective a chestionarului, faceti clic pe butonul “Submit” pentru a transmite datele completate de dumneavoastra.

¨ Se va deschide o pagina de confirmare, unde trebuie facut clic pe butonul “Confirmed” pentru ca datele sa ajunga in casuta noastra de email.

¨ Mesajul de multumire certifica faptul ca datele au fost transmise.

FORMULAR DE SESIZARE AL PACIENTULUI

Deschideti chestionarul de feedback (satisfactie) al pacientului.

CHESTIONAR DE FEEDBACK (SATISFACTIE) AL PACIENTULUI

Ministerul Sănătăţii - MS - Ordin nr. 145/2015 din 11 februarie 2015

 

Ordinul nr. 145/2015 pentru aprobarea componenţei şi a atribuţiilor consiliului de etică ce funcţionează în cadrul spitalelor 

 

În vigoare de la 24 februarie 2015

 

Publicat în Monitorul Oficial, Partea I nr. 137 din 24 februarie 2015. Nu există modificări până la 24 martie 2015.

 

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

 

ANEXA Nr. 4  

 

Chestionar de feedback al pacientului 

 

    Stimate pacient, 

    Spitalul Clinic de Recuperare Medicală Băile Felix realizează un sondaj de opinie în rândul pacienţilor internaţi cu privire la calitatea serviciilor oferite în cadrul unităţii sanitare. Acest demers se derulează periodic în cadrul spitalului nostru şi are ca obiectiv îmbunătăţirea comunicării cu pacienţii şi creşterea calităţii serviciilor oferite în cadrul unităţii sanitare.

    Având în vedere calitatea dumneavoastră de pacient, vă prezentăm în cele ce urmează o serie de drepturi şi obligaţii ce vă revin conform legislaţiei în vigoare, cu scopul de a vă informa cu privire la aceste aspecte importante pentru dumneavoastră.

    Vă rugăm să citiţi cu atenţie informaţiile referitoare la drepturile şi obligaţiile ce vă revin în calitate de pacient sau de asigurat şi să completaţi chestionarul anexat. La externare, vă rugăm să depuneţi chestionarul completat în urna special amenajată.

    Atenţie! Opiniile exprimate de dumneavoastră în cadrul chestionarului trebuie să se refere doar la această internare.

    Modalitatea de răspuns este de a încercui, la fiecare întrebare, cifra care corespunde răspunsului cel mai apropiat opiniei dumneavoastră. Fiecare linie din tabel reprezintă o întrebare şi necesită un răspuns.

    Acest chestionar este confidenţial şi anonim şi vizează doar prelucrări statistice care au ca obiect înţelegerea opiniilor pacienţilor cu privire la calitatea serviciilor din spitale.

    Chestionarul poate fi completat în format fizic sau online pe pagina web a spitalului.

    Vă mulţumim anticipat pentru implicarea dumneavoastră în acest demers important!

 

Drepturile pacientului
(Extrase din Legea drepturilor pacientului nr. 46/2003) 

 

    " Art. 2. -   Pacienţii au dreptul la îngrijiri medicale de cea mai înaltă calitate de care societatea dispune, în conformitate cu resursele umane, financiare şi materiale. 

   Art. 3. -   Pacientul are dreptul de a fi respectat ca persoană umană, fără nicio discriminare. 

    . . . . . . . . . . 

   Art. 4. -   Pacientul are dreptul de a fi informat cu privire la serviciile medicale disponibile, precum şi la modul de a le utiliza. 

   Art. 5. -   (1) Pacientul are dreptul de a fi informat asupra identităţii şi statutului profesional al furnizorilor de servicii de sănătate. 

   (2) Pacientul internat are dreptul de a fi informat asupra regulilor şi obiceiurilor pe care trebuie să le respecte pe durata spitalizării. 

   Art. 6. -   Pacientul are dreptul de a fi informat asupra stării sale de sănătate, a intervenţiilor medicale propuse, a riscurilor potenţiale ale fiecărei proceduri, a alternativelor existente la procedurile propuse, inclusiv asupra neefectuării tratamentului şi nerespectării recomandărilor medicale, precum şi cu privire la date despre diagnostic şi prognostic. 

   Art. 7. -   Pacientul are dreptul de a decide dacă mai doreşte să fie informat, în cazul în care informaţiile prezentate de către medic i-ar cauza suferinţă. 

   Art. 8. -   Informaţiile se aduc la cunoştinţa pacientului într-un limbaj respectuos, clar, cu minimalizarea terminologiei de specialitate; în cazul în care pacientul nu cunoaşte limba română, informaţiile i se aduc la cunoştinţă în limba maternă ori în limba pe care o cunoaşte sau, după caz, se va căuta o altă formă de comunicare. 

   Art. 9. -   Pacientul are dreptul de a cere în mod expres să nu fie informat şi de a alege o altă persoană care să fie informată în locul său. 

   Art. 10. -   Rudele şi prietenii pacientului pot fi informaţi despre evoluţia investigaţiilor, diagnostic şi tratament, cu acordul pacientului. 

   Art. 11. -   Pacientul are dreptul de a cere şi de a obţine o altă opinie medicală. 

   Art. 12. -   Pacientul are dreptul să solicite şi să primească, la externare, un rezumat scris al investigaţiilor, diagnosticului, tratamentului şi îngrijirilor acordate pe perioada spitalizării. 

    . . . . . . . . . . 

   Art. 13. -   Pacientul are dreptul să refuze sau să oprească o intervenţie medicală asumându-şi, în scris, răspunderea pentru decizia sa; consecinţele refuzului sau ale opririi actelor medicale trebuie explicate pacientului. 

   Art. 14. -   Când pacientul nu îşi poate exprima voinţa, dar este necesară o intervenţie medicală de urgenţă, personalul medical are dreptul să deducă acordul pacientului dintr-o exprimare anterioară a voinţei acestuia. 

   Art. 15. -   În cazul în care pacientul necesită o intervenţie medicală de urgenţă, consimţământul reprezentantului legal nu mai este necesar. 

   Art. 16. -   În cazul în care se cere consimţământul reprezentantului legal, pacientul trebuie să fie implicat în procesul de luare a deciziei atât cât permite capacitatea lui de înţelegere. 

   Art. 17. -   (1) În cazul în care furnizorii de servicii medicale consideră că intervenţia este în interesul pacientului, iar reprezentantul legal refuză să îşi dea consimţământul, decizia este declinată unei comisii de arbitraj de specialitate. 

   (2) Comisia de arbitraj este constituită din 3 medici pentru pacienţii internaţi în spitale şi din 2 medici pentru pacienţii din ambulator. 

   Art. 18. -   Consimţământul pacientului este obligatoriu pentru recoltarea, păstrarea, folosirea tuturor produselor biologice prelevate din corpul sau, în vederea stabilirii diagnosticului ori a tratamentului cu care acesta este de acord. 

   Art. 19. -   Consimţământul pacientului este obligatoriu în cazul participării sale în învăţământul medical clinic şi la cercetarea ştiinţifică. Nu pot fi folosite pentru cercetare ştiinţifică persoanele care nu sunt capabile să îşi exprime voinţa, cu excepţia obţinerii consimţământului de la reprezentantul legal şi dacă cercetarea este făcută şi în interesul pacientului. 

   Art. 20. -   Pacientul nu poate fi fotografiat sau filmat într-o unitate medicală fără consimţământul său, cu excepţia cazurilor în care imaginile sunt necesare diagnosticului sau tratamentului şi evitării suspectării unei culpe medicale. 

   Art. 21. -   Toate informaţiile privind starea pacientului, rezultatele investigaţiilor, diagnosticul, prognosticul, tratamentul, datele personale sunt confidenţiale chiar şi după decesul acestuia. 

   Art. 22. -   Informaţiile cu caracter confidenţial pot fi furnizate numai în cazul în care pacientul îşi dă consimţământul explicit sau dacă legea o cere în mod expres. 

   Art. 23. -   În cazul în care informaţiile sunt necesare altor furnizori de servicii medicale acreditaţi, implicaţi în tratamentul pacientului, acordarea consimţământului nu mai este obligatorie. 

   Art. 24. -   Pacientul are acces la datele medicale personale. 

   Art. 25. -   (1) Orice amestec în viaţa privată, familială a pacientului este interzis, cu excepţia cazurilor în care această imixtiune influenţează pozitiv diagnosticul, tratamentul ori îngrijirile acordate şi numai cu consimţământul pacientului. 

   (2) Sunt considerate excepţii cazurile în care pacientul reprezintă pericol pentru sine sau pentru sănătatea publică. 

    . . . . . . . . . . 

   Art. 26. -   Dreptul femeii la viaţă prevalează în cazul în care sarcina reprezintă un factor de risc major şi imediat pentru viaţa mamei. 

   Art. 27. -   Pacientul are dreptul la informaţii, educaţie şi servicii necesare dezvoltării unei vieţi sexuale normale şi sănătăţii reproducerii, fără nicio discriminare. 

   Art. 28. -   (1) Dreptul femeii de a hotărî dacă să aibă sau nu copii este garantat, cu excepţia cazului prevăzut la art. 26. 

   (2) Pacientul, prin serviciile de sănătate, are dreptul să aleagă cele mai sigure metode privind sănătatea reproducerii. 

   (3) Orice pacient are dreptul la metode de planificare familială eficiente şi lipsite de riscuri. 

    . . . . . . . . . . 

   Art. 29. -   (1) În cazul în care furnizorii sunt obligaţi să recurgă la selectarea pacienţilor pentru anumite tipuri de tratament care sunt disponibile în număr limitat, selectarea se face numai pe baza criteriilor medicale. 

    . . . . . . . . . . 

   Art. 30. -   (1) Intervenţiile medicale asupra pacientului se pot efectua numai dacă există condiţiile de dotare necesare şi personal acreditat. 

    . . . . . . . . . . 

   Art. 31. -   Pacientul are dreptul la îngrijiri terminale pentru a putea muri în demnitate. 

   Art. 32. -   Pacientul poate beneficia de sprijinul familiei, al prietenilor, de suport spiritual, material şi de sfaturi pe tot parcursul îngrijirilor medicale. La solicitarea pacientului, în măsura posibilităţilor, mediul de îngrijire şi tratament va fi creat cât mai asemănător celui familial. 

   Art. 33. -   Pacientul internat are dreptul şi la servicii medicale acordate de către un medic acreditat din afara spitalului. 

   Art. 34. -   (1) Personalul medical sau nemedical din unităţile sanitare nu are dreptul să supună pacientul niciunei forme de presiune pentru a-l determina pe acesta să îl recompenseze altfel decât prevăd reglementările de plată legale din cadrul unităţii respective. 

    . . . . . . . . . . 

   Art. 35. -   (1) Pacientul are dreptul la îngrijiri medicale continue, până la ameliorarea stării sale de sănătate sau până la vindecare". 

    Pacientul este încurajat, de asemenea, să sesizeze Consiliul de Etică al spitalului pentru orice faptă de corupţie sau încălcări ale eticii medicale (de exemplu, atitudine lipsită de profesionalism, lipsa consimţământului informat al pacientului etc.). 

    Obligaţiile asiguratului 

    Conform art. 219 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare, asiguraţii au următoarele obligaţii: 

    "  . . . . . . . . . . 

   e) să respecte cu stricteţe tratamentul şi indicaţiile medicului; 

   f) să aibă o conduită civilizată faţă de personalul medico- sanitar; 

   g) să achite contribuţia datorată fondului şi suma reprezentând coplata/contribuţia personală, în condiţiile legii; 

   h) să prezinte furnizorilor de servicii medicale documentele justificative care atestă calitatea de asigurat, definite la art. 212 alin. (1)."

Vă rugăm să completaţi chestionarul in format doc (Anexa nr. 4 la OMS 145/2015) şi să îl depuneţi în urna de la biroul externări (clic aici) sau online facand clic pe link-ul de mai jos.

Vă rugăm să completaţi formularul in format doc (Anexa nr. 3 la OMS 145/2015) şi să îl depuneţi în urna de la biroul externări (clic aici) sau online facand clic pe link-ul de mai jos.

Pentru a ne contacta:

Spitalul Clinic de Recuperare Medicală

Sectiile Clinice de Adulti - Baile Felix

 

Telefon: 0259-318108, 318109

0730301010, 0359-800635, 800636

Fax: 0259-318135

E-mail: spitalfelix@rdsor.ro, spital_felix@yahoo.com

PAGINI SUPLIMENTARE

Sectia Clinica de Copii - Baile 1 Mai

 

Telefon: 0259-318264, 0359-463288

Fax: 0259-318019

E-mail: felicia_cioara@yahoo.com

Drepturi, Obligatii, Conditii externare

Educatie Sanitara si Preventie